Homeparty

Dette forum omhandlet alt med hensyn til handel med de smykker du selv designer. Det er IKKE et k√łb og salgs forum! F√• svar p√• sp√łrgsm√•l om hvor du skal s√¶lge og hvor meget du skal tage for det osv. Samt moms og skatteregler.
Besvar
Millebilleee
Swarovski perle
Geografisk sted: K√łbenhavn
Kontakt:

Homeparty

Indl√¶g af Millebilleee » torsdag, 05. januar 2012 14:06

Hej.. :)

Da jeg ikke har f√•et meget ud af at tage p√• marked med smykkerne vil ejg nu pr√łve at holde et homeparty.

Hvordan forl√łber det n√•r i holder et homeparty?

Pr√¶sentere i kort, ogs√• kan folk kigge elle hvordan g√łr i ?

Fort√¶l gerne hvad i ellers g√łr :)

Linscha
Glas perle
Geografisk sted: BR√ėNSH√ėJ

Re: Homeparty

Indl√¶g af Linscha » tirsdag, 31. januar 2012 20:28

Hej Millebilleee,

Jeg skal selv i gang med Homeparty og s√¶lge smykker !! Jeg vil gerne give dig nogle r√•d, vejledning og "fiduser", som du m√•ske kan bruge. Jeg har en god portion erfaring med salg via Homeparty, men ikke smykker. Jeg har for en del √•r tilbage solgt damestr√łmpebukser, damelingeri og b√¶lter m.m., s√• jeg h√•ber dette vil hj√¶lpe dig.

1.) Holde Homeparty hjemme el. ude inviteres minimum 7-8 stykker. Du skal have noget ud af dit salg udover hyggen og det sociale. Jeg formoder, at du gerne vil
holde Homeparty for at tjene nogle penge og da det kræver et par timer el. mere, så er min. 7 - 8 stykker det bedste. Det dur ikke du bruger 2 - 3 timer en aften på
2 - 5 stykker, hvis det er salg du har for √łjet, da et st√łrre antal deltagere selvf√łlgelig giver dig muligheden for at s√¶lge mere. ( Det kan selvf√łlgelig ogs√• g√• den anden vej.) Men du bruger jo en masse tid, n√•r du skal fremstille smykker til en salgsaften (Homeparty) og for mit vedkommende vil jeg med 7-8 deltagere medbringe mindst 15-20 armb√•nde, 10-15 halsk√¶der og 15-20 par √łreringe el. ja m√•ske mere......Det "fanger" du hurtigt n√•r du f√•r mere erfaring !! Jo flere deltagere jo flere smykker kr√¶ver det ! :-)

2.) Jeg for√¶rer en Homeparty v√¶rtindegave og har t√¶nkt mig senere hen at lave et bonuskort el. klippekort, hvor f.eks. den samme v√¶rtinde for visse goder, flere gaver el. andet. (hvad du nu synes) for hver gang hun holder flere Homeparties. Et bonuskort med et pointsystem, hvor v√¶rtinden opsamler point for hvert Homeparty og kan derved v√¶lge en gave. Jeg skal f.eks. lave en reklame/salgsfolder p√• computeren, hvor jeg simpelhen kortfattet vil pr√¶sentere mig selv, p√• forsiden tage et billede af f.eks. et par armb√•nde m. √łreringe el. andet (S√• vedkommende kan person se hvad jeg s√¶lger). Oplyse om v√¶rtindegave, bonuskort m.m. ( f.eks. bonuskort med et pointsystem f.eks. 50 point = et armb√•nd, 100 point = et armb√•nd + et par √łreringe ect.)

Du kan ogs√• hos boghandleren k√łbe et h√¶fte med lodder, hvor du f.eks. s√¶lger et lod til en deltager for f.eks. kr.10.-. ( Er der 7-8 deltagere = kr. 70-80 kr. - en deltager vinder et par √łreringe og s√•dan fremdeles. Jeg t√¶nker p√•, eftersom hvor meget der kommer i "puljen" hvor dyr en gave du kan give til vinderen......altid meget hyggeligt tiltag, synes jeg !! ( Det er jo ikke helt "tosset" at vinde et par √łreringe til f.eks. 10 - 20 kr. ) :-) :-)

3.) Kom en 1/2 time (m√•ske 45 min.) f√łr v√¶rtindes g√¶ster, s√• du kan forberede dit salgsbord. ( Er du interesseret kan jeg godt give dig flere deltajler m.h.t. salgs-
bordet. Hvordan jeg stiller det op ect. Jeg har desværre ikke så meget tid lige nu.)

4.) Husk at fort√¶lle de √łvrige deltagere, at du holder Homeparty gerne ogs√• hos dem. G√łr reklame for dig selv og dine smykker. Her kan du evt. have dine "reklame/ salgsfolder" med og give et til hvert deltager.......husk dit navn, hvordan du kan kontaktes...e-mail og evt. tlf.nr. Jeg foretr√¶kker selv kun at oplyse en e-mail adresse.
I hvertfald i f√łrste omgang. (VIGTIGT - HUSK ! Deadline for v√¶rtinden der gerne vil holde Homeparty = du skal have besked senest 14 dage f√łr. M√•ske en m√•ned alt efter hvor mange Homeparties du holder om m√•neden. Hvad der nu passer dig bedst og selvf√łlgelig efter hvor stort et "lager" af smykker du har......og ikke for at glemme, hvor mange der deltager. Det vil v√¶re kedeligt og meget pressende, at st√• med et Homeparty med f.eks. 12 deltager om 14 dage og med 5 smykker p√• "lagerhylden" )

Det er meget hyggeligt, at holde Homeparty og på den måde får du som regel nye aftaler i stand..... hele tiden nye kontakter... Men det kræver også sin tid og plan-
lægning. Men igen det er det hele værd. Det er som sagt meget hyggeligt. Det er lige hvad jeg kan komme på "her og nu" ! Måske kommer der lidt mere.

(Jeg står lige midt i madlavningen, så jeg vender tilbage hvis jeg har glemt noget.)

Håber du kan bruge ovennævnte og det er kortfattet samt forståeligt, da det gik lidt hurtigt............ :-) :-) :-)

...........og du er selvf√łlgelig velkommen med sp√łrgsm√•l m.m. :-) :-)

Mvh.
Linscha

Linscha
Glas perle

Indl√¶g af Linscha » tirsdag, 31. januar 2012 20:38

Hej MilliB.....

Jeg har tilf√łjet lidt under punkt 4 ! :-)

og ja jo flere smykker m√•ske et st√łrre salg uanset antal deltagere !!

Linscha
Glas perle

Indl√¶g af Linscha » onsdag, 01. februar 2012 21:47

Hej Millebilleee,

Tak for din PB ! :-)

Godt at h√łrer ! Jeg skal nok skrive i tr√•den, men det bliver i morgen el. senest fredag ang. salgsbordet. H√•ber det er i orden for dig ! *tommel*

Mvh.
Linscha

Linscha
Glas perle

Indl√¶g af Linscha » mandag, 06. februar 2012 02:01

*hovsa*

Jeg har fuldstændigt glemt at skrive om "salgsbordet" som aftalt.....!! *modmuren* (Kom i tanke om det nu.) Det beklager jeg.

Jeg skriver i l√łbet af ugen. H√•ber det er i orden. *fl√łjt*

√ėnsker dig en god uge.....

Mvh.
Linda

Millebilleee
Swarovski perle
Geografisk sted: K√łbenhavn
Kontakt:

Indl√¶g af Millebilleee » s√łndag, 12. februar 2012 01:51

Det bare i orden, du skriver bare når det passer :) hehe,,

Linscha
Glas perle

Indl√¶g af Linscha » l√łrdag, 18. februar 2012 17:12

Jeg har sendt en pb til dig.......... :-)

pmcc2363
Perlemors perle

Indl√¶g af pmcc2363 » s√łndag, 05. august 2012 00:44

Er lidt nysgerrig efter at vide hvordan det gik med det homeparty ??

Besvar