PANZERKÆDE

Del dine gode idéer til hvordan man laver smykke ting, eller kom og få svar på spørgsmål om hvordan du laver det ene eller det andet.
Besvar
Nilja Design
Rubin
Geografisk sted: Odense

PANZERKÆDE

Indlæg af Nilja Design » fredag, 30. november 2007 14:31

Hej alle I kloge smykke mennesker!

Jeg har fået en henvendelse på en helt speciel halskæde til en mand i julegave. Kæden skal være i panzerkæde ca. 5mm, men det har jeg aldrig prøvet at arbejde med før. Er der nogen af jer der har det?

Jeg er specielt i tvivl om hvorvidt man selv kan bide panzerkæden over med en almindelig bidetang, samt om man nødvendigvis skal bruge de låse der hedder panzerkædelåse for at få det til at fungere.

Jeg vil gerne være sikker på om jeg kan lave det inden jeg lover hende for meget, da det jo er nogle ret dyre materialer at skaffe hjem med blot det ene formål.
- desuden, er der nogen der ved hvor man køber panzerkæde billigst??

Håber at der er nogen derude som kan guide mig lidt på vej så jeg ikke brænder fingrene.

Venligst Betina

Nilja Design
Rubin
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Nilja Design » fredag, 30. november 2007 21:39

Nå, ingen grund til bekymring. Hende der gerne ville have kæden lavet var forbi her i eftermiddags for at få det hele på plads omkring den, og vi kom frem til at det var bedre at vi satte vedhænget i en læddersnor end en panzerkæde. Hun havde nok alligevel fundet ud af at det blev lidt for dyrt med sådan en. Det passer mig meget glimrende, for det andet var lidt af en opgave...

Men jeg havde dog nået at få ringet til Frits Pedersen for at få vejledning omkring sådan en panzerkæde. Og man kan åbenbart sagtens bide det over med en alm. bidetang. Det bedste er at bruge en lås beregnet præcis til panzerkæder, men almindelig karabinlåse kan også fungere...

Dette var blot lige en afslutning på mit spørgsmål, og så kan det jo være at der er nogen der kan drage nytte af den viden jeg har fundet frem til i denne anledning. *rullegrin

Besvar