hvilken tråd til kongekæde

Dette forum er tiltænkt nybegyndere og folk der vil lære hvordan de kommer godt i gang med selv at lave smykker. Her kan stilles spørgsmål og andre kan komme med gode råd.
Besvar
annikaj
perle

hvilken tråd til kongekæde

Indlæg af annikaj » mandag, 13. april 2020 12:27

jeg har før lavet lidt smykker, bla. kongekæde og sildeben, mener jeg det hedder.. på en produktionsskole.
Nu ville jeg prøve selv.
spørgsmålet/ene er bare, om man kan bruge alt slags tråd, udfra den tykkelse man nu ville have? har fundet en guide med hvilke tykkelser der giver hvilke tykkelser til hvilke dorn str. men der er vel forskel på tråd selvom det har samme str. har nu fundet og købt noget billigt tråd, ''sølvtråd tykkelse 0,8 mm, forsølvet'' (til dorn 2,88 mm)
er dette tråd for blødt eller hårdt? har ingen forstand. Evt link til hjemmeside med tråde til billige priser

Og nå smykket engang er færdigt, kan alle slags tråde så komme i tromler, kan andet end tromler bruges? evt link til billige tromler *tommel*

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Geografisk sted: 4300 Holbæk
Kontakt:

Re: hvilken tråd til kongekæde

Indlæg af kiskan » mandag, 13. april 2020 12:36

Hej og velkommen til *tommel*

Jeg laver ikke selv den slags smykker, så jeg kan ikke råde dig her. Men jeg ved, at tråd findes i forskellige hårdhedgrader, fx. dead soft, half hard og hard, det skal du tage med i dine overvejelser. Jeg køber mest i udlandet, derfor er ordene på engelsk.

Dette forum har ikke særlig mange aktive brugere tilbage, så måske får du ikke andet svar! Prøv at google kædenavnene, måske får du mere at vide!
Mvh. Kirsten
Administrator

Besvar