opstart af netbutik.

I dette forum kan du poste alt der ikke har noget med smykkefremstilling at gøre, hyggesnak, sludder og sladder og useriøsitet.
Besvar
Oliver02
perle
Kontakt:

opstart af netbutik.

Indlæg af Oliver02 » tirsdag, 14. april 2009 19:48

Hej alle:O)

Jeg går og pusler med ideen om og starte min egen netbutik, hvorfra jeg vil sælge mine smykker og evt.
smykkematerialer.
Men men, men jeg syntes der er 10000 ting man skal være obs. på.
Er der nogle af jer herinde der har en netbutik og ved hvad det ca. koster i opstart??
hjemmeside, dankortbetaling osv.sov.

Jeg er super modtagelig for ideer og div. ting jeg skal "huske"

Knus fra Louise.

Brugeravatar
thecobra
Ferskvands perle
Geografisk sted: Ringsted, Danmark
Kontakt:

Re: opstart af netbutik.

Indlæg af thecobra » tirsdag, 14. april 2009 20:40

altså hvis du bare vil prøve lige i starten.. så har jeg webshop hos minisite.dk og der er butik gratis...
Mange venlige perle hilsner fra Jacqueline :D

Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Indlæg af Line » tirsdag, 14. april 2009 21:11

Jeg må sige at erfaring viser at man skal sælge rigtig rigtigmeet før det kan betale sig. Man får også lynhurtigt bøvl med skat og ædelmetalkontrollen og ingen af dem er enige om hvor vidt men er en hobby virksomhed eller en rigtig virsomhed. Så vær forberedt på at der er en masse biokrati og besvær men at hvis det lykkedes så er der også en gevinst at hente. Jeg mener dog at man skal være en benhård forretningskvinde hvis det er og ikke bare smykkeglad.

Brugeravatar
Bling-Bling
Labra Dorit

Indlæg af Bling-Bling » tirsdag, 14. april 2009 23:35

efter hvad jeg kan se så er det en meget svær branche at starte op i...der er super benhård konkurrence både på smykker og på smykkematerialer....det er som om alle skal lave smykke og sælge på nettet....mange der sælger den slags melder om intet eller meget lidt salg....de netbutikker der sælger smykker er dem som har være på markedet i flere år....de er nu kendte og har derved en fordel....

når du starter som "grøn" på alle områder er det helt sikkert hvis ikke du har 100% fokus på hvad der rør sig på markedet med materialer og altid er fremme med det sidste nye så har man ikke en chance for at få en ordentlig indtægt ud af det....det er nemlig som Line skriver at der skal sælge rigtig rigtig meget for at det kan lønne sig og skat og ædelmetalkontrollen de er hardcore folk der kan pille ens shop ned på få sek....flere her på forum har har problemer med begge parter og det var det de store der vandt....

jeg ville ihverfald overveje det en gang mere inde jeg satte en masse penge i det projekt...for det er jo ikke ligefrem smĂĄpenge der skal bruges for at fĂĄ noget godt i gang....

jeg tror ikke tiden er til det nu....der er alt for meget uro på den front...desværre....vi er ellers mange der gerne ville det samme som dig....men har indset at det er ikke muligt...SUK

Brugeravatar
Danagonia
kobber perle
Geografisk sted: Bolderslev - Aabenraa
Kontakt:

Indlæg af Danagonia » onsdag, 15. april 2009 17:10

Prøv http://www.etsy.com ... Men her er det internationalt og alt skal være på engelsk... Dog koster det ikke særlig meget (0,20 USD pr vare) Der er som alle steder mange om budet, men det er en nem måde at starte...
Ha' en Perle dag! - CamillaBillede

Besvar