Remee armbånd

I dette forum kan du poste alt der ikke har noget med smykkefremstilling at g√łre, hyggesnak, sludder og sladder og useri√łsitet.
ChinaGirl
Koral perle
Geografisk sted: K√łbenhavn

Indl√¶g af ChinaGirl » tirsdag, 17. februar 2009 15:02

Jeg synes også det er så sjovt at så mange falder for den remse om at bare man går med ditten eller datten så bliver man lykkelig.
Bare lige √©n kugle sort agat - s√• er negative tanker vendt til positive og man f√•r overskud helt uden at g√łre noget, fantastisk!

Lykke armb√•ndene fra sidste s√¶son virker ikke mere? Pr√łv et nyt! :roll:

Jeg er tit blevet spurgt om de armbånd jeg laver er lykke-armbånd?
Tja, hvis en kunde kan lide det og bliver bare lidt gladere når hun tager det på så er det jo - verden vil bedrages.

Stina
Opal
Geografisk sted: Holbæk
Kontakt:

Indl√¶g af Stina » tirsdag, 17. februar 2009 15:08

Pia Lou'lou' skrev:
Helle skrev:Jeg tror helt bestemt at Remee får penge for at gå med de armbånd.

Hvis ikke han f√•r tilbud om den slags, s√• er folk ikke gode nok til markedsf√łring. :mrgreen:
Hvis han har haft det på i hver udsendelse, så får han nok penge for det -----------eller han er pokkers glad for det *rulle*

Noget andet er den kvindelige x-factor v√¶rtindes halssmykker?? --- det kan da heller ikke v√¶re en tilf√¶ldighed - jeg ved ikke om hun f√•r penge - men programmets stylist kunne godt f√• det --- bliver tvs stylister ikke overh√¶ldt med t√łj/smykker osv fra designerne/producenterne?
S√• at Lina havde √łreringe p√• fra Marianne Dylon i fredags.
Vild med perler og stolt af det.

butler
Jade perle
Geografisk sted: √ėstjylland
Kontakt:

Indl√¶g af butler » tirsdag, 17. februar 2009 15:23

Jamen så vil jeg bedrages.
butler
Smykker laves for hygge og sjov

Glerup
Perlemors perle
Geografisk sted: Viborg

Indl√¶g af Glerup » mandag, 23. februar 2009 18:47

Er der nogen der ved, hvor man kan k√łbe s√•danne kuglel√•se? De lukkes omkring en perle, s√• man p√• den m√•de selv bestemmer l√¶ngden.....faktisk temmelig smart - og enkelt.

Brugeravatar
lisbeth
Luna
Geografisk sted: stubbek√łbing

Indl√¶g af lisbeth » mandag, 23. februar 2009 19:17

jeg kunne se at dem der s√¶lger/laver armb√•ndene ogs√• s√¶lger kuglerne til ca.450.00 med forskellige m√łnstre stjerner og hjerter men man m√• kunne f√• dem billigere men hvor?????
månestråle

Linedans er lige sagen

Brugeravatar
Suz
Opal
Geografisk sted: √Örhus

Indl√¶g af Suz » mandag, 23. februar 2009 20:04

Disse kuglelåse er jeg ret sikker på er lavet på bestilling hos danske Cenius & Bach, der IKKE har dem i deres åbne salgs-sortiment.
Der har v√¶ret en foresp√łrgsel herinde p√• noget tilsvarende for nylig, uden "gevinst" og jeg har i efter√•ret ledt en del efter en kuglel√•s til en veninde og er ikke st√łdt p√• noget der minder om disse flytbare.

Nu snakken også er om selve armbåndet, vil jeg lige vise denne "advarsel", som er sakset fra Kranz og Zieglers side:

Rettigheder

&Imagine er underlagt en meget bredtomfavnende beskyttelse i henhold til den gældende lovgivning om designbeskyttelse i EU og er underlagt ophavsretslig beskyttelse.

Desuden er &Imagine brugsmodelbeskyttet i henhold til de Europæiske standarder for brugsmodelbeskyttelse.
Mvh
Suz

Forsythia
Swarovski perle

Indl√¶g af Forsythia » mandag, 23. februar 2009 21:03

Jeg vil n√¶sten √¶de min gamle hat p√•, at de ikke f√•r penge for at g√• med smykkerne. I hvert fald ikke v√¶rten Lise R√łnne.

X-factor er et DR program. DR har noget historik omkring betaling af kilderne... fik sig et rap over nallerne, kan ikke huske sammenhængen.
Men som et medie - og i særdeleshed som et public service medie - er der ikke noget salg, hverken den ene vej eller den anden vej. Og DR må ikke tage betaling for reklame fra virksomheder.

Jeg ville måske skyde på at smykkerne er til låns. Som en del af public service forpligtelserne kan det nok godt forsvares at "show-case" en dansk designer, men ikke at tage betaling for den reklameværdi der er i, at hun har smykkerne på.

Og let's get real. Det er f√• stjerner, der er s√• store, at de kan tage betaling for at tage noget p√•. De l√•ner, og de f√•r det gratis. Men jeg tror ikke at nogen i Danmark er betalt for at have noget p√•. (kun de der grimme sponsor skjorter, som pokerspillere og sportsud√łvere har p√•)

Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz

Indl√¶g af Pia Lou'lou' » mandag, 23. februar 2009 21:25

OK Forsythia

men kan dr disponere/diktere dommernes p√•kl√¶dning og accessories? det g√łr dr muligvis via kontrakter med dommerne, jeg ved det ikke - men det er p√•faldende at remee atter bar sit gr√łnne armb√•nd her i fredags - er det ikke aftaler, som kan indg√•es udenom dr?

*vedikke *vedikke *vedikke ???

Jeg deler vistnok din mening om at ingen er store nok herhjemme til at blive betalt for at bære dit eller dat

sannep
Koral perle
Geografisk sted: Taastrup

Indl√¶g af sannep » mandag, 23. februar 2009 22:17

Jeg s√• den anden morgen en rundvisning hos go morgen danmark. Her fik man indblik i v√¶rternes garderober. Hver v√¶rt har sin egen t√łjstang med de outfit de nu skal have p√• den givne morgen, ja faktisk hang der vel for en uge. S√• der er med sikkerhed p√•kl√¶dere tilknyttet der l√•ner t√łj hos forskellige firmaer for til geng√¶ld at give reklamev√¶rdien i visningen. S√• mon ikke det er det samme i x-factors tilf√¶lde.
sanne

Forsythia
Swarovski perle

Indl√¶g af Forsythia » tirsdag, 24. februar 2009 00:17

Der er intet i garderoben eller sminkerummet der er tilfældigt hos DR eller TV2. Værterne har knap lov til selv at bestemme hvad de har på.

Om det er til låns ved jeg ikke. Men værterne er ikke til salg som en anden mode mannequin, så meget kan jeg da regne ud. Det er simplethen imod alle principper som stationerne lever efter.
Hvis man ser p√• Cecilie Fr√łkj√¶rs outfits s√• er der rigtig meget dansk design. Og det er da fedt at danske designere bliver tilgodeset i dansk tv. Jeg ved ikke, om de har en politik p√• omr√•det, men det har de garanteret.

Jeg ved ikke om dommerne kan indg√• aftaler udenom DR, eller hvem de er ansat af. Programmet produceres af et andet selskab, men DR har redakt√łrer p√•, og i sidste ende det endelige ansvar for programmets indhold.

Men tilbage til Remees armbånd....
Hvis han har dem p√• for nogen form for profit, s√• tror jeg kun det er for at st√łtte hans k√¶restes forretning. Han tjener boxen i forvejen. De sm√•klejner han kan f√• for at b√¶re et armb√•nd, tror jeg ikke han vil s√¶lge sin integritet for. Han er helt nede p√• jorden - har m√łdt ham ganske kort en enkelt gang. (bl√¶r... :P)

Smykkekrogen
Swarovski perle
Geografisk sted: Gentofte
Kontakt:

Indl√¶g af Smykkekrogen » tirsdag, 24. februar 2009 22:11

Fandt lige en der har lavet en kopi af armbåndet på trendsales..
http://www.trendsales.dk/main.asp?Site= ... =&Status=1

boots
Jade perle

Indl√¶g af boots » tirsdag, 24. februar 2009 22:43

Gad vide hvor lang tid der g√•r f√łr vedkommende m√• lukke bixen...?

Misforstå mig nu ikke; men jeg synes ærligt talt det er lidt patetisk at kopiere til videresalg. Så er det fordi man vil tjene ussel mammon - og ikke fordi man gerne vil have sit navn og design kendt.... Een ting er at lave en enkelt kopi til sig selv; men når man ligefrem massefremstiller det.... *nedaf*
Billede
----------------------------------------------
Proud member of Chainmaillers Guild

Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz

Indl√¶g af Pia Lou'lou' » tirsdag, 24. februar 2009 23:01

Jeg synes det er ok at tjene mammon, ussel eller ej.
men ellers synes jeg du har ret - hun indbyder ligefrem til at blive knaldet for kopiering, vedstår det åbentlyst. det er bestemt ikke originalt.

m√•ske nogen griber ind, hvis ts p√• ts tikker ind p√• hendes annonce - men mon ikke hun f√łrst f√•r en advarsel?

boots
Jade perle

Indl√¶g af boots » tirsdag, 24. februar 2009 23:10

Jeg siger da heller ikke at det er d√•rligt at tjene penge (kun n√•r det er p√• kopier) - jeg siger bare at det er ikke s√•dan man skal g√łre hvis man gerne vil sl√• sit navn fast som designer....
Billede
----------------------------------------------
Proud member of Chainmaillers Guild

Forsythia
Swarovski perle

Indl√¶g af Forsythia » tirsdag, 24. februar 2009 23:44

Hun har da nogle flotte ting, men der er ikke mange originale ideer iblandt..
Fint at hun tjener penge p√• ts, det har jeg ikke noget imod. Jeg ville √łnske jeg kunne det samme, men det er jo et gedemarked derinde.. grinrul*
Er der rettigheder på designet? Hun har jo ingen kuglelås på, så de er jo ikke heeelt ens?

Besvar