Undersøgelse - Hjælp tak! :)

I dette forum kan du poste alt der ikke har noget med smykkefremstilling at gøre, hyggesnak, sludder og sladder og useriøsitet.
Brugeravatar
Littie
Gul Calcit
Geografisk sted: Nordjylland, Klokkerholm
Kontakt:

Undersøgelse - Hjælp tak! :)

Indlæg af Littie » tirsdag, 23. marts 2010 11:09

Halløj :-D

Jeg har lige pt. et projekt i skolen, hvor vi er ved at lave en undersøgelse omkring danskernes holdning til og forbrug af busser.
Jeg ville blive rigtig glad, hvis nogle af jer ville besvare disse spørgsmål:

Hvad skal der til, før I vil tage bussen - fx til og fra arbejde? (Hvis I dog ikke allerede gør det - det vil jeg også gerne vide *fløjt*)
Det ville også hjælpe, hvis I skrev jeres alder, job og bosted i landet *jubi*
(Hvis I foretrækker at holde dette mere eller mindre hemmeligt, så er I velkomne til at sende mig en PB)

På forhånd tusind tusind tak! *smækkys*
Som sol og regn den kommer og går
Som katten er den utilregnelig
Som sæsonens skifte fra vinter til vår
Men altid er den hjertens belejlig
Inspiration...

Brugeravatar
Ditte
Peridot
Geografisk sted: Lemvig, Vestjylland.
Kontakt:

Re: Undersøgelse - Hjælp tak! :)

Indlæg af Ditte » tirsdag, 23. marts 2010 11:54

De første to år af min htx-tid har jeg taget bussen både til og fra skole. Det er en tur på ca 40km, men efter jeg har fået kørekort, tager jeg den aldrig igen. Køreplanen passer helt elendigt i forhold til mødetiden og hvornår vi fik fri. Når jeg igen skal i skole, så tager jeg bilen, fordi jeg så vil kunne stå op omkring klokken 6.15 i stedet for klokken 5 og så kan jeg være på skolen ti minutter før vi skal møde i stedet for 35min før.
Hjemad vil jeg kunne køre så snart vi får fri, og skal dermed ikke vente mindst en halv time på at bussen kommer og så skal jeg ikke hentes i Lemvig af mine forældre, da der ikke går busser helt hjem (De sidste 15km)..

Alt i alt vil jeg nok kunne spare 1 time og 50 minutter om dagen på transport, hvis jeg vælger bilen frem for bussen. Det er alligevel lang tid, så den eneste grund til at jeg ville tage bussen, er hvis bilen er i stykker *vedikke

Alder: 18
Bor: 15km udenfor Lemvig
Studerende (Pt sygemeldt)
- Ditte :)

Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Indlæg af Line » tirsdag, 23. marts 2010 11:56

jamen jeg tager da bussen eller faktisk tager jeg toget men jeg tager da i hvert fald det offentlige.

For at tage bussen mere skulle der dels være sikkerhed for at den kommer når msn skal bruge den, bedre info vedforsinkelser og gerne med alternative så man ikke kommer for sent til vigtige ting.

Og så skal prisen altså ned, gevaldigt ned. Det burde være gratis at køre med det offentlige.

Bedre tider, en bus der kun køre hvert 20. minut er ikke fed at skulle tage hver dag på arbejde, det er lang tid at vente på den næste.

Er 27, puuhh jeg er voksen snart...
Bor i Rødovre, tager toget ind til vesterport hver dag.
Er marketingsassistent

Jaso
Diamant
Kontakt:

Indlæg af Jaso » tirsdag, 23. marts 2010 12:53

Jeg er enig med Line i at det er dyrt, men at sige at det skulle være gratis - det er jo lidt fjollet - det ville bare betyde at vi skulle betale endnu mere i skat for at kunne betale for det....så prisen ned ja, men gratis - det kan jo ikke lade sig gøre.

Jeg tager bussen på arbejde 1-2 gange om ugen ca. og det er kun fordi jeg ikke gider investere i en bil mere - resten af tiden har jeg min bil.

Jeg bor i Vanløse og har ca. 10 km på arbejde. 27 år og ejendomsmægler

Brugeravatar
Mazy
Æresmedlem
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Indlæg af Mazy » tirsdag, 23. marts 2010 12:58

Nu arbejder jeg hjemme lige for tiden så jeg har ikke brug for nogen form for transport. Men hvis det er ok at forholde mig til mit tidligere arbejde (rengøring):

Jeg er 39 bor i Valby ved København så her er jo rigeligt med busser.
En stor sænkning i prisen ville være den væsentligste faktor for mig.
MEN da jeg havde min morgenrengøring og rent faktisk tog bussen til arbejde (indtil jeg fik bil) var det altså temmelig træls at bussen somme tider kørte 5minutter FØR den tid der stod i køreplanen. Det er rigtig slemt når der er en hel time mellem busserne som der er i natkøreplanen. og betød at man var tvunget til at stå ved stoppestedet og fryse meget længe for at være sikker på at bussen ikke kørte fra en. *tunge*

Men altså for mig er det prisen der er det afgørende, især synes jeg at priserne på enkeltbiletter er chokerende, de indbyder ikke til at man sådan bare lige tager bussen en enkelt gang i mellem *grøn*
Billede

Brugeravatar
Littie
Gul Calcit
Geografisk sted: Nordjylland, Klokkerholm
Kontakt:

Indlæg af Littie » tirsdag, 23. marts 2010 13:09

Hvor er det skønt at se engagement og lyst til at hjælpe andre (- her tænker jeg hjælpen til mig *blink*) - tusind tak, piger! *smækkys*

Vi skal nemlig bruge svarene i dag, så det er bare herligt med så hurtig respons... *tommel*

Jeg kan se, at det er en generel holdning, at busserne kører åndssvagt, og at det er for dyrt. Det er nu hermed skrevet med i vores rapport :mrgreen:

- Flere svar er selvfølgelig velkomne! *chear*
Som sol og regn den kommer og går
Som katten er den utilregnelig
Som sæsonens skifte fra vinter til vår
Men altid er den hjertens belejlig
Inspiration...

Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Indlæg af Line » tirsdag, 23. marts 2010 13:55

Jaso skrev:Jeg er enig med Line i at det er dyrt, men at sige at det skulle være gratis - det er jo lidt fjollet - det ville bare betyde at vi skulle betale endnu mere i skat for at kunne betale for det....så prisen ned ja, men gratis - det kan jo ikke lade sig gøre.

Jeg tager bussen på arbejde 1-2 gange om ugen ca. og det er kun fordi jeg ikke gider investere i en bil mere - resten af tiden har jeg min bil.

Jeg bor i Vanløse og har ca. 10 km på arbejde. 27 år og ejendomsmægler
Jeg tror let de penge ville tjene sig hjem igen hvis man tænker på hvor mange biler vi fik væk fra vejen og hvor meget vi forhåbentlig fik nedsat forureningen.

Jaso
Diamant
Kontakt:

Indlæg af Jaso » tirsdag, 23. marts 2010 14:38

Line - vi bliver nok aldrig enige - der er heldigvis ligeså mange holdninger som der er mennesker :)

Brugeravatar
Tenna
Ferskvands perle
Kontakt:

Indlæg af Tenna » tirsdag, 23. marts 2010 15:14

Jamen jeg tager sådan set bussen hver dag. Men nok primært fordi jeg ikke har en bil. Men hvis transporttiden og prisen blev sat ned ville jeg nok vælge bussen. Transporttiden for mig er et kvarter i bil, og en time med bus hver vej. Jeg er 20, bor i Silkeborg og går på gymnasiet.

Brugeravatar
Joanna
Koral perle
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af Joanna » tirsdag, 23. marts 2010 17:15

Hejsa

Jeg kører i bil til og fra arbejdet. Det er der flere årsager til.
- Det er besværligt med de offentlige til min arbejdsplads, fordi jeg arbejder i hhv. Allerød og Holbæk hver uge. Jeg bor i Ballerup.
- Mit job kræver af og til, at jeg kører ud og laver feltarbejde forskellige steder på Sjælland. Det er ikke altid planlagt fra dag til dag og det er ikke altid muligt at låne en firmabil.

Jeg er 39 år og arbejder som geolog.

Kh Joan
"Måtte der blive liv i min tale og mening i det, jeg siger"

Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz
Geografisk sted: København

Indlæg af Pia Lou'lou' » tirsdag, 23. marts 2010 18:25

45 år
Kbh.
stud- og/bibliotekar

Jeg bryder mig ikke om offentlig transport. jeg bruger den alene, hvis min cykel er gået i stykker eller hvis der er alt for meget sne/is på vejene eller hvis jeg skal meget langt.
prisniveauet er for højt og stoppestederne for mange og trafikken for træg.
men hatten af for metroen, den er dejlig hurtig ; ) busser er et mareridt ; (

Brugeravatar
Becca T
Diamant
Geografisk sted: Studstrup, Aarhus
Kontakt:

Indlæg af Becca T » tirsdag, 23. marts 2010 21:27

29
Solbjerg

jeg synes det er for dyrt... der er faktisk ikke en stor forskel i penge hvis jeg ta bussen eller bilen og så er bilen altså meget nemmer. hvis det var billiger så havde jeg helt sikker taget bussen på arbejder

NatasjaA
Jade perle
Geografisk sted: Kastrup

Indlæg af NatasjaA » tirsdag, 23. marts 2010 22:56

jeg vil da også lige svare.
jeg bor i kbh og er 20 år..
jeg tager sjældent bussen den kommer aldrig til tiden og så er det alt alt for dyrt.. det er kort men faktisk min grund.
Jeg elsker bare smykker.

Brugeravatar
malenehnielsen
Swarovski perle
Geografisk sted: Odense

Indlæg af malenehnielsen » onsdag, 24. marts 2010 00:07

23 år
Odense C

Tager sjældent bybussen her i Odense - det er dyrt og tager alt for lang tid. Jeg kan cykle til seminariet på 20 min - det tager 60 med bus!!!!

Jeg tager ofte toget når jeg skal rejse længere - jeg har ingen bil så det er nærmest eneste mulighed (uover cyklen selvfølgelig - men det klare min små ben ikke *rullegrin ) Synes dog det er dyrt at rejse med offentlige transportmidler - trods wildcard.

Brugeravatar
ChaserBall
Turmalin
Geografisk sted: Falster

Indlæg af ChaserBall » onsdag, 24. marts 2010 01:06

Mia
43 år
Falster (Eskilstrup)

Herfra kører der slet ikke busser til dér hvor jeg skal hen, vi er sandelig henvist til toget. Og der er der timedrift, når togene ellers ikke er aflyst.

Og så er det da lige jeg må tilføje at der i mit lokalområde er mange steder hvor der kun kører busser i skoletiden .. dvs ikke i weekender og helligdage. Og weekendkørsel .. nej da.

Så at der "kun kører en bus hver 20 minut" er fra min vinkel liiiidt ofte, også selvom de er forsinkede allesammen ;-)

De busser der så kører heromkring giver ofte dem der benytter dem, ret lang ventetid.

Besvar