Hvorfor er i ikke med i konkurrencerne?

Her kan du deltage i vores Smykke Design konkurrencer. Ca. hver måned kommer der en ny konkurrence med en ny spændende opgave. Og der er selvfølgelig præmier at vinde.

Hvorfor er du ikke med i konkurrencerne?

Jeg er da med!
7
11%
Det er for kedelige præmier.
3
5%
Udfordringen/temaet er for svært.
7
11%
Jeg tror ikke jeg vinder alligevel.
11
17%
Har sjældent tid.
27
43%
Synes betingelserne er urimelige.
0
Ingen stemmer
Andet, uddyb gerne.
8
13%

Afgivne stemmer: 63

Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Hvorfor er i ikke med i konkurrencerne?

Indlægaf Line » torsdag, 20. september 2012 20:50

I det sidste års tid har deltagelsen i vores konkurrencer været faldende og det er jo lidt mystisk for vi har ikke umiddelbart gjort noget anderledes. Så kom gerne med et bud på her hvorfor i ikke er med.

Man må gerne stemme på flere ting.

Brugeravatar
Becca T
Diamant
Geografisk sted: Studstrup, Aarhus
Kontakt:

Re: Hvorfor er i ikke med i konkurrencerne?

Indlægaf Becca T » torsdag, 20. september 2012 21:08

Hej Line!!

Jeg er en som plejer at poster min bud i en af de sidste dager men jeg prøver altid at være med.... har ikke været det de sidste gang på grund af ferier. Men jo, jeg vil også gerne ser flere deltagere, så er det mer spændende :mrgreen:

Brugeravatar
MetteK
Koral perle
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf MetteK » torsdag, 20. september 2012 21:24

Jeg deltager, når jeg syntes emnet er interessant... og det er ikke altid, det fanger. :mrgreen:
Hilsen Mette

Se fremad - derfor er forruden større end bakspejlet..

Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz
Geografisk sted: København

Indlægaf Pia Lou'lou' » torsdag, 20. september 2012 21:43

Jeg synes altid emnerne er gode/tilgængelige. Intet problem.
Jeg er også overbevist om at jeg IKKE vinder. Når man nu er overbevist om det, så bliver fotografering og upload et omsonst foretagende, det æder nemlig tid. Alligevel hopper jeg på i ny og næ på.
Men den væsentligste årsag er, for mig at se, at forum er gået i tomgang. Mange har set alt for mange smykker og vi orker ikke at kommentere på noget som helst medmindre vi er berørte og set sker tydeligvis meget sjældent. Denne træthed præger hele forum undtaget de helt nye medlemmer, som dog hurtigt trækker følehornene til sig, fordi ingen rigtig leverer den fornødne opmærksomhed. Det er synd, men det skyldes ikke ond vilje. Jeg peger ikke fingre af nogen, jeg konstaterer blot udviklingen. Intet er længere godt nok, medmindre det er ekstraordinært.Forum er mæt.
Personligt er jeg pt. stået af smykkeriet, måske lysten atter melder sig. min ordinære halskæde passede for mig at se til temaet, så det gik lige at montere den.

Brugeravatar
ChaserBall
Turmalin
Geografisk sted: Falster

Indlægaf ChaserBall » torsdag, 20. september 2012 23:31

Jeg har stadig ikke mulighed for at fotografere. Pengene har simpelthen ikke været til et kamera, og det i min telefon er stået helt af.

Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Kontakt:

Indlægaf Line » fredag, 21. september 2012 16:23

Pia Lou'lou' skrev:Jeg synes altid emnerne er gode/tilgængelige. Intet problem.
Jeg er også overbevist om at jeg IKKE vinder. Når man nu er overbevist om det, så bliver fotografering og upload et omsonst foretagende, det æder nemlig tid. Alligevel hopper jeg på i ny og næ på.
Men den væsentligste årsag er, for mig at se, at forum er gået i tomgang. Mange har set alt for mange smykker og vi orker ikke at kommentere på noget som helst medmindre vi er berørte og set sker tydeligvis meget sjældent. Denne træthed præger hele forum undtaget de helt nye medlemmer, som dog hurtigt trækker følehornene til sig, fordi ingen rigtig leverer den fornødne opmærksomhed. Det er synd, men det skyldes ikke ond vilje. Jeg peger ikke fingre af nogen, jeg konstaterer blot udviklingen. Intet er længere godt nok, medmindre det er ekstraordinært.Forum er mæt.
Personligt er jeg pt. stået af smykkeriet, måske lysten atter melder sig. min ordinære halskæde passede for mig at se til temaet, så det gik lige at montere den.

Vi har også været igang i 5 år hvilket faktisk er en forholdsvis lang levetid for et forum. Så det er helt naturligt at hvis man ikke får nye kræfter ind i stort tal så går det ligeså stille dødt fordi dem der er her allerede har diskuteret det hele til hudløshed. :-)

mjanneh
Jade perle

Indlægaf mjanneh » fredag, 21. september 2012 19:51

Jeg vil gerne være med, men nogen gange glipper tiden for mig og jeg når ikke, hvad jeg havde planlagt. Synes det er fint med konkurrencerne - og det tvinger i hvert fald mig til at tænke nyt. Andre gange har jeg bare for travlt med egne ting.

/Marianne

Smykke damen
Krondiamant
Geografisk sted: Vester åby
Kontakt:

Indlægaf Smykke damen » onsdag, 26. september 2012 21:46

For mit vedkommende er det simpelthen fordi der ikke er timer nok i døgnet i øjeblikket. Jeg når sjældent op på mit værksted og endnu mindre her ind.
MVH Smykke damen

Mummy in the Cave
Swarovski perle
Kontakt:

Indlægaf Mummy in the Cave » torsdag, 27. september 2012 13:29

Har oplevet at blive smidt ud af en konkurrence, fordi jeg er ikke er aktiv nok på dette forum, så jeg gider ikke at deltage i flere konkurrencer.

mjanneh
Jade perle

Indlægaf mjanneh » torsdag, 27. september 2012 14:12

Således provokeret, vil jeg forsøge med et par nye debatter. Som dog vil blive postet i mere passende tråde end her!

/Marianne

mianne
Ferskvands perle
Geografisk sted: Valby

Indlægaf mianne » fredag, 28. september 2012 03:29

Jeg har efter kritisk sygdom stadig meget svært ved deadlines, fordi jeg meget hurtigt føler mig presset, hvilket stresser mig. Derudover kan jeg ikke finde ud af at sætte et billed ind i forumet, hvis jeg har et færdiglavet smykke som kunne passe til temaet. der har jeg brug for visuel vejledning.

Mianne *ametyst*

Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz

Indlægaf Pia Lou'lou' » fredag, 28. september 2012 10:02

mjanneh skrev:

Således provokeret, vil jeg forsøge med et par nye debatter. Som dog vil blive postet i mere passende tråde end her!

/Marianne

Jeg var faktisk ikke ude på at provokere, og jeg mener udviklingen er relevant og forklarende ift. trådens spørgsmål

mjanneh
Jade perle

Indlægaf mjanneh » fredag, 28. september 2012 11:49

Pia Lou'lou' skrev:
Jeg var faktisk ikke ude på at provokere, og jeg mener udviklingen er relevant og forklarende ift. trådens spørgsmål

Jeg læste det nu heller ikke som en provokation fra dig, men en provokation i forhold til, at det skulle være for svært/vanskeligt at få et forum som dette til at fungere. Jeg synes faktisk, det er et interessant spørgsmål: Hvorfor bliver vi/forummedlemmer trætte?

Vi er jo nok ganske forskellige og har forskellige ideer med at være her. For mit eget vedkommende interesserer snik-snak mig sjældent, især hvis jeg ikke kender afsenderne. Jeg vil meget hellere have seriøs kritik, og det er der ikke så meget af, som jeg kunne ønske. Det kunne IMO være skønt, hvis nogen skrev, jeg havde lavet en lås dårligt og kunne få den bedre ved at gøre det-og-det. Eller fælles inspirationer. Eller master-classes omkring bestemte emner.

Jeg synes, der er mange ting at tage fat på, men det kræver selvfølgelig at man er nogle stykker.

Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Kontakt:

Indlægaf Line » fredag, 28. september 2012 12:21

Mummy in the Cave skrev:Har oplevet at blive smidt ud af en konkurrence, fordi jeg er ikke er aktiv nok på dette forum, så jeg gider ikke at deltage i flere konkurrencer.

Det er jeg da ret trist over at høre, det lover jeg dig absolut ikke kommer til at ske igen. Reglerne er pt. at man bare skal være medlem af forum så kan man være med.

Brugeravatar
Diddah
Ferskvands perle

Indlægaf Diddah » tirsdag, 02. oktober 2012 20:38

Uha nok en blanding for mit vedkommende

Hvis emnet ikke giver mig nogle ideer deltager jeg ikke da jeg næppe får lavet noget. Ofte er det de "anderledes" konkurrencer som lave noget af blødematerialer, eller betale for en guffe pose og lav fra den sådan noget agtig. men det handler selvfølgelig også meget om tid. Er tiden ikke til at lave et smykke en måned så deltager jeg heller ikke.

Jeg er dog altid inde og se konkurrencerne om jeg deltager eller ej. Stemmer også altid. ;)
"Life is meaningless only if we allow it to be. Each of us has the power to give life meaning" - Tom Head

"Your life feels different on you, once you greet death and understand your heart's position. You wear your life like a garment from the mission bundle sale ever after -- lightly because you realize you never paid nothing for it, cherishing because you know you won't ever come by such a bargain again." - Louise Erdrich

Tilbage til "Konkurrencer"