Ville I modtage disse.......?

I dette forum kan du få hjælp og vejledning til alt hvad der hedder indkøb af materialer via auktion på eBay og QXL. Kom også med erfaringer og gode råd til andre.
Ellen
Sølv perle
Geografisk sted: Århus N

Ville I modtage disse.......?

Indlægaf Ellen » tirsdag, 22. marts 2011 00:03

Jeg har købt nogle meget lækre lampwork beads i USA. De var DYRE. De kom i dag, og 4 af 7 har revner. Ikke så der er skår i dem, men det kan der vel hurtigt komme, tænker jeg. - Eller hvad?

BilledeBillede
BilledeBillede
Mange hilsner fra Ellen

Brugeravatar
perlemig
Æresmedlem
Geografisk sted: Kbh

Re: Ville I modtage disse.......?

Indlægaf perlemig » tirsdag, 22. marts 2011 00:17

Nej, dem ville jeg bestemt ikke være tilfreds med :o(
Støt Scleroseforskningen i Danmark - tak :o)

Ellen
Sølv perle

Indlægaf Ellen » tirsdag, 22. marts 2011 23:29

perlemig skrev:Nej, dem ville jeg bestemt ikke være tilfreds med :o(

Nej, vel?
Det ser ud som om de ikke er blevet afspændt længe nok, for det ligner ikke skader, der evt. kunne være fremkommet under transporten.
Nå, jeg har skrevet til sælger. Så må vi se........
Mange hilsner fra Ellen

Brugeravatar
perlemig
Æresmedlem
Geografisk sted: Kbh

Indlægaf perlemig » onsdag, 23. marts 2011 00:42

Ærgerligt - for de ser godt nok spændende ud :o)
Støt Scleroseforskningen i Danmark - tak :o)

Brugeravatar
Danagonia
kobber perle
Geografisk sted: Bolderslev - Aabenraa
Kontakt:

Indlægaf Danagonia » torsdag, 24. marts 2011 17:39

Hvad er der i vejen med dem?? Er det krakkeleringen inden i perlerne eller hvad?? Har stirret længe nu uden at forstå det *rullegrin
Ha' en Perle dag! - CamillaBillede

Ellen
Sølv perle

Indlægaf Ellen » fredag, 25. marts 2011 01:09

Danagonia skrev:Hvad er der i vejen med dem?? Er det krakkeleringen inden i perlerne eller hvad?? Har stirret længe nu uden at forstå det *rullegrin

Nej, Danagonia, det er i det yderste gennemsigtige lag. Hvis du kigger på nr 2 perle fra neden på det sidste billede, er der ligesom en mørk, rund skygge. Det er en revne. Ligeledes er der på nogle af de øvrige perler nogle mørkere striber - igen i det yderste lag - som er revner.
Det er lidt pudsigt, for jeg har sendt de samme billeder til sælger, der heller ikke kan se, at der skulle være noget galt. Omvendt er min mand, der ikke har en hujende forstand på glasperler, ikke et sekund i tvivl om, at der er revner i perlerne.
Nu sender jeg de 4 perler, den er gal med, tilbage til sælger
Ser jeg virkelig spøgelser??
Mange hilsner fra Ellen

Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz
Geografisk sted: København

Indlægaf Pia Lou'lou' » fredag, 25. marts 2011 06:35

Næh, du ser ikke spøgelser- du har været på glaskursus og har vel hermed en chance for en mere reel vurdering af perlerne.
langt de fleste købere ved ikke besked og kan nemt bilde sig ind at skyggen er en del af designet eller en 'kunstnerisk frihed' fra skaberens side og forhandleren er muligvis vant til at der ikke stilles ? ved hendes varer med mindre de er helt itu-

jeg ved ikke noget om lampwork- så det er et gæt fra min side.

ærgeligt at du må smide penge efter en returnering, håber den bliver godtgjort dig.

Ellen
Sølv perle

Indlægaf Ellen » fredag, 25. marts 2011 10:12

Jeg har i alle tilfælde selv siddet med perler m revner i, fordi jeg ikke har givet dem tid til at spænde af længe nok. Nogle ville måske lade sådanne revner passere, for i stykker er perlerne jo ikke. Men de vil gå i stykker. - På et eller andet tidspunkt.
Det er nok rigtigt, Pia, at nogle ville lade det passere og undlade at gøre opmærksom på det.

............Og ganske vist har jeg været på kursus før, men i dag tager Suz og jeg på kursus i Ebeltoft, og dét forventer jeg mig for alvor rigtig meget af *hophop* *hophop* *hophop*
Mange hilsner fra Ellen

Brugeravatar
Danagonia
kobber perle
Geografisk sted: Bolderslev - Aabenraa
Kontakt:

Indlægaf Danagonia » onsdag, 30. marts 2011 08:48

Ellen skrev:Jeg har i alle tilfælde selv siddet med perler m revner i, fordi jeg ikke har givet dem tid til at spænde af længe nok. Nogle ville måske lade sådanne revner passere, for i stykker er perlerne jo ikke. Men de vil gå i stykker. - På et eller andet tidspunkt.
Det er nok rigtigt, Pia, at nogle ville lade det passere og undlade at gøre opmærksom på det.

............Og ganske vist har jeg været på kursus før, men i dag tager Suz og jeg på kursus i Ebeltoft, og dét forventer jeg mig for alvor rigtig meget af *hophop* *hophop* *hophop*

Så skal du da bare lave dem selv og ikke spilde penge på sådanne nogle fuskere. Kan være sælger simpelthen ikke ved at skyggerne skyldes en revne. Jeg ville aldrig selv have tænkt over det, og bare ærget mig når de så gik i stykker.
Ha' en Perle dag! - CamillaBillede

Ellen
Sølv perle

Indlægaf Ellen » fredag, 01. april 2011 13:18

Nemlig, Danagonia!!
Det var et fremragende kursus!!! En af disse dage regner jeg med at perlerne kommer m posten, for vi lod dem blive til afspænding ude hos vores lærer, og så kan jeg jo lige uploade et billede eller to...
Mange hilsner fra Ellen

Tilbage til "Indkøb af materialer på eBay og QXL"