Blå safirer fra Chanthaburi

Her kan du købe/sælge eller bytte materialer til smykke fremstilling. Her må kun handles med materialer og ikke med færdige smykker eller andre ting. Kun for privatsalg! Køb og salg skal foregå i selve tråden og må ikke foregå ved eks. link til trendsales eller qxl, brug reklamesøjlen til dette. Salg af andre ting kan foregå i Andet snak.
danthai
perle

Blå safirer fra Chanthaburi

Indlægaf danthai » lørdag, 09. januar 2016 09:20

Jeg er bosiddende i Chanthaburi, som ligger i det sydøstlige Thailand. Her er der et gigantisk marked for handel med smykker og ædelsten. Som I måske ved, så har Chanthaburi også sin helt egen blå safir, som mange handlende kommer hertil fra hele verden for at købe.

Jeg og min kæreste er begyndt at interessere os en del for dette marked, fordi vi begge synes det er ret skægt at tage på marked og kigge på de mange sten, som tilbydes til salg hernede. Det fik mig til at tænke på, om der mon på nogen måde kunne tænkes at være et marked for at hjemtage sten hernede fra til det danske marked. Der er jo et kæmpe udvalg af mange forskellige kvaliteter at vælge imellem, så det burde være til at finde noget for enhver pengepung.

Jeg skal sige med det samme, at jeg ikke er decideret ekspert i ædelsten, men vi har et godt netværk hernede, og idet både jeg og kæresten taler Thai, så er det noget lettere for os at finde frem til de folk som er pålidelige at handle med. Vi har f.eks. en ældre nabo, hvis familie har været i branchen i generationer. Han har hjulpet os virkelig meget med at blive klogere på de potentielle faldgrubber, og han har alt udstyret til at vurdere på stenene. Skulle vi købe noget til andre end os selv, så ville vi nok lade det gå gennem ham for at være 100% sikre på, at alting er i orden.

Hvis nogen her skulle være interesseret, eller har kommentarer, så er det bare at skyde løs fra hoften. Vi vil hellere end gerne tage ud og kigge efter særlige sten, hvis nogen er på jagt efter et eller andet helt specielt. Der er virkelig et ekstremt stort udvalg hernede, og, selvom man selvfølgelig skal se sig godt for, så kan man ofte få tingene til nogle virkeligt gode priser.

Tilbage til "Køb - Salg - Bytte"